عکاسی تبلیغاتی جزو مهمترین و در عین حال سختترین انواع عکاسی به حساب میآید. بازخورد تصویری که عکاس از یک کالا و یا یک خدمات میگیرد، بلافاصله در فروش آن کالا یا خدمات دیده میشود. از این جهت، چه شما عکاسی تبلیغاتی را به عنوان یک شغل انتخاب کرده باشید و چه اینکه بخواهید برای صفحه شخصی خودتان، تعدادی عکس تبلیغی بگیرید تا از طریق آن کارتان را به مشتری معرفی کنید، برخی نکات مهم هستند که باید مورد توجه شما قرار بگیرد تا بتوانید نظر بیننده را به چارچوب تصویری که میگیرید، جلب کنید و در نهایت، مشتری را به این باور برسانید که به محصول یا خدمات شما نیاز دارد! بلی؛ درست خواندید! شما باید مخاطب را متقاعد کنید که به محصول یا خدمات شما نیاز دارد؛ حتی اگر این نیاز در او وجود ندارد! در ادامه این محتوا، برخی از مهمترین نکاتی را که در عکاسی تبلیغاتی لازم دارید مرور میکنیم.
چند نکته را با هم مرور میکنیم
الگوهای اضافه، پایه، اشیاء یا هر چیز دیگری به جز محصول اصلی، میتواند باعث منحرف کردن ذهن بیننده از سوژه اصلی یعنی کالایی که میخواهیم تبلیغ کنیم، شود. یادتان باشد شما به عنوان عکاس تبلیغاتی، زمان کمی در اختیار دارید تا توجه مخاطب را به کالا یا خدمات خود جلب کنید. به عبارت دیگر، شما چندان زمان ندارید! اگر این فرصت کم، صرف چیزهای دیگر شود یعنی از هدف عکاسیتان دور شدهاید.
در عکاسی تبلیغاتی ، تنوع و تعداد عکس، یک ضرورت است. یادتان باشد یک مشتری را، حتی زمانی که یک کالا را از نزدیک لمس میکند، به سادگی نمیتوان برای خرید متقاعد کرد! چه برسد به آن که از راه دور و از طریق خطوط آنلاین بخواهیم او را ترغیب به خرید نماییم.
وقتی قرار است مشتری یک خرید اینترنتی داشته باشد، نیاز داریم که به او اطمینان دهیم که همه جزییات لازم در مورد کالا یا خدمات را در عکسها مشاهده میکند. برای همین است که تاکید داریم از تمامی زوایا و نماهای ممکن و با ریزترین جزئیات، از محصول عکس بگیرید و در مقابل چشم مخاطب قرار دهید.
عکاسی تبلیغاتی نیاز به قدری آمادهسازی اولیه دارد. تصور کنید قرار است از یک لباس عکس بگیرید. وجود کلی چین و چروک یا لکه و کثیفی بر روی این محصول، کار شما را در جلب کردن نظر بیننده مشکل خواهد کرد. پس لازم است از قبل، لباس را تمیز کرده باشید و کاملا اتو کشیده و شیک در برابر دوربین قرار دهید.
کوچکترین جزئیات نامناسب، باعث از دست رفتن تاثیر عکاسی شما میشود. البته اگر حال اتو کشیدن ندارید، پیشنهاد میکنیم با ترفندهای ویرایش تصویر در فتوشاپ آشنا شوید! برای حل این مشکل، راه حلهای زیادی در این نرمافزار وجود دارد.
یکی از مهمترین نکات در عکاسی تبلیغاتی استفاده از تصاویر با رزولوشن بالا استفاده کنید. این کار باعث جلب توجه بیننده و درگیر شدن او با جزییات محصول میشود که این موضوع، شانس شما را برای قانع کردن مخاطب و تبدیل او به یک مشتری را افزایش خواهد داد.
ما در این مقاله به طور خلاصه،تعدادی از مهمترین نکاتی که جهت معرفی محصول در عکاسی تبلیغاتی بدان نیاز دارید را بازگو کردیم که امیدواریم خواندن آن برایتان سودمند و کارساز واقع شده باشد.
پردیس هنر سپنتا ، همراه با تیمی مجرب و حرفهای، آمادگی خود را جهت تبلیغات و عکاسی تبلیغاتی با برندها و شرکتهای مختلف اعلام میدارد. جهت آشنایی بیشتر با حیطهی کاری ما، به صفحهی اصلی وبسایت مراجعه نمایید و یا با ما تماس بگیرید.
2 دیدگاه
I was pretty pleased to find this great site. I want to to thank you for ones time just for this fantastic read!! I definitely really liked every little bit of it and I have you book-marked to see new stuff in your blog.
Everything is very open with a clear clarification of the issues. It was really informative. Your site is very useful. Thanks for sharing!